Oktatók

Sándor Krisztina

About

Kismamajóga oktató tel.: +36 70 443 8648‬

Kismama jóga: keddenként 17-18.30, csütörtök 10-11.30.

1 alk. 2400Ft, 4 alkalmas bérlet 8000Ft

Kismama jóga

"A módszer kidolgozója Francoise Barbira Freedman, a Cambridge-i Egyetem orvos-antropológusa, több évtizedes gyakorlattal rendelkező jógaoktató és négygyermekes anya. A módszer lényege a várandósság időszakának minél jobb kihasználása a babára való ráhangolódás, és a kismama testi-lelki felkészülése szempontjából. A felkészülés részben a szülés eseményére történik, részben a születés utáni időszak fejlődésének megalapozását célozza.

A várandósság időszakának foglalkozásai egyaránt tartalmaznak klasszikus jógaelemeket (ászanák, speciális légzések, szankalpás relaxáció, meditáció, testérzet figyelés), Freedman asszony Amazonas vidéki antropológiai kutatásai során, a természeti népek asszonyainál megfigyelt, és tőlük átvett mozgáselemeket, illetve a gátvédelem egyik alapelemeként ismert gátizomtornát. 

 
Az ászanák (testhelyzetek) mindegyike a várandósság időszakában folyamatosan változó női szervezet szükségleteihez van igazítva. Így a várandós jógában az ászanák nem kitartott testhelyzeteket, hanem folytonos, könnyed mozgásban végzett gyakorlatokat jelentenek. Ezek főként a hátizmok erősítését, a gerinc rugalmasságának megtartását, a nyugalmi légzéskapacitás növelését, a csípőízületek rugalmasítását célozzák. Ugyanakkor nagyon fontos szerepük van ezeknek a mozgásoknak a kismama fizikai kondíciójának, és ezáltal jó közérzetének elérésében, megőrzésében.


A speciális légzések szerepe is sokoldalú, a helyes, erőltetés-mentes légzés elsajátításától az izmok egyidejű lazításán át a hangokkal összekapcsolt légzések általi pszichikai lazításig terjednek.


A szankalpás relaxáció (szankalpa = pozitív kijelentő mondat, megerősítés, autoszuggesztió) egy vezetett, imaginatív technika, mely szintén a testi-lelki ellazulást, feltöltődést, a pozitív képekben való gondolkodást, ráhangolódást segíti. Gyakorlati tapasztalat, hogy azok a kismamák is tudnak ilyenkor pihentetően ellazulni, akik a várandósság bizonyos időszakában otthon már nem tudnak rendesen aludni.


A meditáció, melyhez vezető egyik módszer a testérzet figyelés, az események elfogadását, az azzal való együttműködést, a kismama saját testének megismerését, és jelzéseinek magabiztos felismerését segíti.


A várandósság 30. hetétől kezdve külön szülőpozíciós foglalkozásokat is tartunk, melyre az apát vagy a szülésnél jelen lévő más segítőt is szívesen látunk. Konkrét testhelyzeteket, légzéseket tanulunk, melyek nagy segítséget jelenthetnek a vajúdás és szülés alatt. Ezeken több alkalommal is hasznos részt venni, hogy jobban berögződjenek a tanult technikák." Asram Jógastúdió